
Vitajte na webovej stránke reklamujteonline.sk, ktorú prevádzkuje Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) (ďalej len „SOS“). Cieľom stránky je nadviazať komunikáciu medzi dodávateľom (obchodníkom, spoločnosťou) a jeho zákazníkmi (spotrebiteľmi) a spoločne nájsť priateľské riešenie sporu. Reklamujteonline.sk umožňuje spotrebiteľom poslať e-mail priamo dodávateľovi, s ktorým majú rozdielne názory na spotrebiteľský problém. Rýchle riešenie sporov môže posilniť dobré meno obchodníka, ktorý kladie dôraz na vysokú kvalitu služieb zákazníkom. Ukazuje spotrebiteľom, že je odhodlaný riešiť problémy, ktorým čelia jeho zákazníci.
Ako web funguje?
- Spotrebiteľ opíše svoju sťažnosť (prípad/reklamáciu) vyplnením polí v online formulári. Formulár obsahuje prvky potrebné na správne pochopenie problému spotrebiteľa, čo umožňuje dodávateľovi adekvátne a efektívne reagovať.
- Sťažnosť sa posiela dodávateľovi vo forme e-mailu z webovej stránky reklamujteonline.sk. Použitá e-mailová adresa je adresa pridelená na našej webovej stránke vybranému dodávateľovi alebo zadaná samotným dodávateľom.
- Dodávateľ odpovedá na sťažnosť po kliknutí na jednotlivý odkaz v e-maile. Otvorí sa stránka na webovej stránke, ktorá obsahuje obsah správy a umožňuje priame odoslanie správy spotrebiteľovi.
- Zakaždým, keď spotrebiteľ odpovie, dodávateľ dostane ďalšie e-mailové upozornenie s odkazom na odpoveď.
Verejná alebo súkromná vec?
Pri vytváraní správy o sťažnosti spotrebiteľ určí, či bude mať súkromný alebo verejný status. Súkromný status znamená, že obsah sťažnosti nie je verejne dostupný na webovej stránke. Verejný status zase znamená, že obsah sťažnosti aj reakcie dodávateľa na ňu sú viditeľné pre používateľov internetu.
Spotrebiteľ môže zmeniť prvý stanovený status z verejného na súkromný alebo zo súkromného na verejný. Keď zmeníte svoj status zo súkromného na verejný, už ho nebude možné znova zmeniť.
Z dôvodu ochrany osobných údajov nie je vhodne uvádzať do správ údaje ako telefónne číslo, meno a priezvisko, číslo bankovej karty a pod.
Hodnotenie kvality zákazníckeho servisu
Zapojenie dodávateľa na našej webovej stránke je zaznamenané a viditeľné pre všetkých používateľov na karte dodávateľa. Firemná karta obsahuje názov dodávateľa a druh podnikania, ktoré vykonáva. Môže obsahovať aj logo, ak nám ho dodávateľ zašle. Okrem toho môže karta dodávateľa zobrazovať hodnotenie kvality služieb zákazníkom, ktoré okrem iného zahŕňa: rozhodnutie o priateľskom riešení sporu alebo sťažnosti.
Dodávateľ, ktorý chce mať firemnú kartu, musí byť zaregistrovaný v našej databáze, aby sme mali e-mailovú adresu, na ktorú môžeme zasielať spotrebiteľské záležitosti, najlepšie e-mailovú adresu príslušnej kontaktnej osoby v spoločnosti (odporúčame kontaktovať nás a uviesť správnu adresu).
Pri výpočte skóre dodávateľa sa berú do úvahy 3 hlavné prvky:
Index spokojnosti spotrebiteľov, ktorí pri uzatváraní prípadov zisťujú, či sú alebo nie sú spokojní s riešením spotrebiteľského sporu, ktoré im dodávateľ navrhol.
Miera odpovedí dodávateľa na spotrebiteľské sťažnosti, t. j. percento prípadov, na ktoré dodávateľ reagoval, v porovnaní so všetkými sťažnosťami, ktoré dodávateľ dostal. Naša webová stránka umožňuje dodávateľovi priamo reagovať na problémy spotrebiteľov. Nedostatočná odozva dodávateľa často poukazuje na nízku kvalitu služieb a nedostatočnú reakciu na potreby svojich zákazníkov.
Ďalším dôležitým bodom, ktorému spotrebitelia venujú pozornosť, je doba odozvy od dodávateľa. Rýchla reakcia od dodávateľa na spotrebiteľskú správu demonštruje jeho odhodlanie riešiť problémy zákazníkov.
Zohľadňujeme štatistiky z prípadov nahlásených za posledných 12 mesiacov.
Zapája sa SOS do procesu dialógu medzi dodávateľom a spotrebiteľom?
Ako spotrebiteľská organizácia stojíme na strane spotrebiteľov a veríme, že spotrebiteľský spor je možné vyriešiť zmierom pri zachovaní práv a záujmov spotrebiteľov. Zároveň rešpektujeme aj práva podnikateľov vo vzťahoch so spotrebiteľmi.
SOS nezasahuje do procesu dialógu medzi spotrebiteľmi a dodávateľmi na webovej stránke reklamujteonline.sk. Kontrolujeme však kvalitu zverejňovaného obsahu (napr. vulgárne slová a frázy, komentáre porušujúce dôstojnosť ľudí a pod. sú neprijateľné) a dodržiavanie ustanovení o ochrane osobných údajov (GDPR). Zaznamenané porušenia nám môžete nahlásiť aj e-mailom na info@reklamujteonline.sk.